Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Hitotsubashi University, 1875-2000 : A hundred and twenty-five years of higher education in Japan
Authors: --- --- ---
ISBN: 0333764897 9780333764893 Year: 2000 Publisher: Houndmills Palgrave Macmillan


Multi
Klassewerk [ KIT ] : het GOL(L)D-concept : het gericht ondersteunen van leraren in het leren omgaan met diversiteit in de klas
Authors: --- ---
ISBN: 9789038215914 Year: 2010 Publisher: Gent Academia Press


Multi
Denken Voelen Doen : Sociaal-emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs : Leerkrachten en kinderen op de basisschool in sociaal-emotionle kwesties
Author:
ISBN: 9044115480 9789044115482 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden twee methodieken gepresenteerd: de uitsprakenmethodiek en de competentiemethodiek. Hiermee kun je leren wat het verband is tussen het denken, het voelen en het doen van kinderen in probleemsituaties en wat dat betekent voor het effectief omgaan ermee. De beschrijving is voorzien van praktische voorbeelden en een handleiding voor het werken met een sociaal-emotioneel handelingsplan. Bij beide methodieken staat het verhaal dat de leerkracht vertelt over het kind centraal. Daarmee sluit de benadering aan bij de beginselen van de narratieve psychologie, de psychologie van het verhaal. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by